Abdulkadir Uraloğlu dev proje hakkında bilgi verdi: Ankara – Kayseri arası 1 saate düşecek
Kayseri’ye giden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Düver Hızlı Tren Şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Ardından burada kendisini takip eden gazetecilere açıklama yapan Bakan Uraloğlu, Yerköy-Kayseri hızlı tren hattı tamamlandığında Ankara Sivas hızlı tren hattı ile entegre olacağını söyledi.
Bakan Uraloğlu ayrıca konuşmasında, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı’nda bulunan Yozgat’taki Yerköy İstasyonu’nun hizmet vermeye başladığının da müjdesini verdi.
Bakan Uraloğlu açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“PROJEMİZİ 2028 YILININ İLK YARISINDA BİTİRMEYİ HEDEFLİYORUZ”
Projemizde gelinen son durumu yerinde incelemek için Kayseri programı düzenledik. Güzergah boyunca incelemelerde bulunduk. Projemiz kapsamında Yerköy, Cakcak ve Kayseri Düver bölgelerindeki şantiyelerimizi halihazırda kurduk ve faaliyetlerine başladık. Yenifakılı bölgesindeki şantiyemizin kurulumuna da devam ediyoruz.
Yerköy bölgesinde toprak işleri, sanat yapıları ve tünel portallerinde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Güvenlik tünelinde kazı desteklemesi çalışmasını tamamladık. Kayseri bölgesinde de tünel portalı kazı destekleme çalışmasına devam ediyoruz. Projemizi 2028 yılının ilk yarısında bitirmeyi hedefliyoruz.
PROJENİN DETAYLARI
Şefaatli, Yenifakı, Himmetdede olmak üzere 3 istasyon tasarladık. Proje kapsamında 20,3 kilometre uzunluğunda 21 tünel, 2 bin 572 metre uzunluğunda 18 demiryolu köprüsü, 224 menfez ve 27 üst geçit ile 92 adet alt geçit inşa ediyoruz. Proje tamamlandığında Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı ile entegre olacak. Böylece Kayserili de doğruda hızlı tren konforuyla tanışmış olacak.
Yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşıma imkanına kavuşmuş olacağız. 7 saat süren Ankara – Kayseri arası 1 saat 45 dakikaya düşecek. Beş buçuk saatte İstanbul’a hızlı, güvenli ve ekonomik ulaşım imkanı sağlanmış olacak.
Şöyle düşünün ailesi Kayseri’de yaşayan ve Ankara’da okuyan üniversite öğrencilerimiz isterlerse Cuma akşamları okuldan çıktıktan sonra 1 saat 45 dakika gibi kısa ve konforlu bir yolculukla hafta sonlarını aileleri yanında geçirebilirler ya da hafta sonlarında farklı bir etkinlik yapıp yeni yerler keşfetmek isteyen vatandaşlarımız Ankara’dan Kayseri’ye ya da Kayseri’den Ankara’ya gitmek istediklerinde bu yol gözlerinde büyümeyecektir.
Hiç şüphesiz bu seyahatler her iki şehrimizin turizm ve ticaret faaliyetlerini de geliştirecektir. Yine, örneğin İstanbul’da düğünü olan Kayserili vatandaşlarımız yolculukları sadece 5,5 saat süreceği için isterlerse düğün günü dahi yola çıkabilecekler. Konaklama derdi düşünmeyecekler.
“242 MİLYON EURO KAZANÇ SAĞLANACAK”
İşletme bakım maliyeti açısından 115 milyon Avro, yolcunun zaman kazancı bakımından 90 milyon euro, yük taşımacılığındaki zaman kazancı bakımından 5 milyon Avro ve karbon salınımının azaltılmasından 32 milyon euro olmak üzere yılda yaklaşık 242 milyon euro kazanç sağlayacağız.
YERKÖY HIZLI TREN İSTASYONU HİZMETE AÇILDI
Bakan Uraloğlu, Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı Yerköy Hızlı Tren İstasyonunu vatandaşların kullanımına bugün açıldığı müjdesini vererek resmi açılışın ilerleyen günlerde gerçekleşeceğini bildirdi.
Uraloğlu, 2002-2024 yılları arasında demiryollarında ciddi yatırımlar, iyileştirme, yenileme ve kalkınma hamleleri gerçekleştirdiklerini belirterek, “2002 yılında 10 bin 948 kilometre olan hat uzunluğumuzu 13 bin 919 kilometreye yükselttik. 2 bin 252 kilometre hızlı tren hattı inşa ettik. Ülkemizi, yarım asırlık hayalimiz olan Yüksek Hızlı Tren işletmeciliği ile tanıştırdık ve Avrupa’da 6., Dünya’da 8. hızlı tren işletmecisi yaptık. Uzun yıllar vatandaşlarımızın tercih etmediği demiryolu seyahatlerini artık hızlı ve konforlu seyahat isteyenlerin ilk adresine dönüştürdük.” dedi.
“YÜKSEK HIZLI TREN HATLARIMIZDA YAPILAN TOPLAM YOLCULUK SAYISI 89 MİLYONU GEÇTİ”
Uraloğlu, 2009 yılında Eskişehir-Ankara hattı ile Türkiye’de ilk Yüksek Hızlı Tren ile tanışan şehirlerin Ankara ve Eskişehir olduğunu anımsatarak, Ankara ile Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliği; Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Eskişehir, İstanbul-Konya, Konya-Karaman ve geçen yıl hizmete alınan Ankara-Sivas güzergâhlarında devam ettiğini belirtti.
Uraloğlu, “Bugüne kadar yüksek hızlı tren hatlarımızda yapılan toplam yolculuk sayısı 89 milyonu geçti. Yani nüfusumuzdan daha fazlasını taşıdık. Şu anda hızlı tren hatlarımız 11 şehre doğrudan, 9 şehre ise bölgesel ve otobüs bağlantılarıyla dolaylı hizmet vererek ülkemiz nüfusunun yüzde 50’sine ulaşıyor.” ifadelerini kullandı.
“ANKARA-SİVAS HATTI DOĞU-BATI HIZLI DEMİRYOLU KORİDORUNUN ÖNEMLİ BİR PARÇASI”
Ankara-Sivas Hattı’nın sadece iki şehri birbirine bağlayan bir hat değil, aynı zamanda Edirne’den Kars’a uzanan Doğu-Batı hızlı demiryolu koridorunun önemli bir parçası olduğunu belirten Uraloğlu, “Yerköy Kayseri hattının tamamlanmasıyla Ankara-Kayseri Hızlı Tren hattı da bu hatta bağlanacak. Yine, Samsun ile Ankara’yı bağlayacak hızlı tren hattımız da Delice üzerinden Ankara-Sivas Hattımıza bağlanacak.
Tabii, Sivas’ın devamında; Sivas-Erzincan, Erzincan-Erzurum, Erzurum-Kars ve Zengezur Koridoru’na bağlanacak Kars-Iğdır- Dilucu hızlı tren projeleriyle birlikte Dilucu ile Ankara hızlı tren bağlantısı da sağlanmış olacak.” dedi.
“DEMİRYOLU HAT UZUNLUĞUMUZU 29 BİN KİLOMETREYE YÜKSELTMEYİ HEDEFLİYORUZ”
Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı projesini gündeme aldıklarını ve ön proje çalışmalarını tamamladıklarını söyleyen Uraloğlu, bu hatta saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerle Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planladıklarını belirtti.
Uraloğlu, “2053 yılı Ulaştırma ve Lojistik ana planımıza göre de demiryolu hat uzunluğumuzu 29 bin kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz. Iğdır’dan, Kars’tan, Ankara’ya, Kapıkule’ye kadar planlanan hızlı tren hatlarıyla Orta Koridoru önemli bir şekilde destekleyici bir ulaşım ağını tamamlayacağız.” şeklinde konuştu.