Haber

20 uluslararası kuruluştan RTÜK’e tepki: Baskılara son

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) 5 Nisan’da aldığı kararla Fox TV, Halk TV ve TELE 1’e verilen cezalara basın özgürlüğü, ifade özgürlüğü ve insan hakları alanlarında faaliyet gösteren 20 uluslararası kuruluş tepki gösterdi. 2023.

ANKA’dan yapılan ortak açıklamaya göre, ortak açıklamada, “Bu olayları, hükümetin 14 Mayıs 2023’te yapılacak cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği seçimleri öncesinde eleştirel haberciliği engellemeye ve bilgi akışını kontrol etmeye yönelik sistematik girişiminin bir parçası olarak görüyoruz.”

Avrupa Basın ve Medya Özgürlüğü Merkezi’nin (ECPMF) Medya Özgürlüğü Acil Durum Müdahalesi’nin (MFRR) yazılı açıklaması şöyle:

RTÜK, YASAL İDDİALARI SUSTURMAK İÇİN YÖNETİM İTTİFAKI TARAFINDAN BİR ARAÇ OLARAK KULLANILIYOR:“Medya özgürlüğü, ifade özgürlüğü ve insan hakları alanında faaliyet gösteren 20 kuruluş, Türkiye’nin yayın düzenleyicisi olan RTÜK’e, yayıncılara eleştirel habercilik nedeniyle ceza verilmesini derhal durdurması çağrısında bulunuyor. Gazeteciler ve yayıncılar, kritik konularda kamuoyunu bilgilendirme yükümlülüklerini yerine getiriyor. ve hükümeti sorumlu tutmalarına izin verilmelidir.

RTÜK, ülkedeki ifade özgürlüğünü ve medya çoğulculuğunu desteklemek yerine, iktidar ittifakı tarafından hukuki eleştirileri susturmak ve 14 Mayıs 2023 seçimlerinde kendilerine haksız avantaj sağlamak için bir araç olarak kullanılıyor. Kamusal tartışmanın bu şekilde bastırılması, seçim sürecini baltalıyor.

Bu para cezaları, Şubat 2023’te Halk TV, TELE 1 ve Fox TV’ye ve Mart 2023’te Halk TV, TELE 1, Fox TV, Show TV ve Yıldız EN TV’ye verilen bir dizi para cezasını takip etti. kritik yayınları nedeniyle program sayısı.

2022 yılında RTÜK, beş bağımsız yayıncıya 17 milyon 335 bin TL (yaklaşık 823 bin euro) para cezası olmak üzere 54 farklı ceza verdi. Öte yandan, hükümete yakın kanallara toplam 1 milyon 674 bin TL (yaklaşık 80 bin euro) tutarında 4 para cezası verildi.

Güç sansürü yerel haber kanallarıyla sınırlı değildir; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Haziran 2022’de yayını kapatılan Alman yayıncı Deutsche Welle’nin (DW) Türkiye hizmet lisansını RTÜK’ün talebi üzerine Mart 2023’te yenilemedi. DW artık Türkiye’de tüzel kişilik olarak faaliyet gösteremeyecek ve muhabirleri ile editörleri, istikrarlı iş sözleşmeleri ve sosyal güvenlik yardımları olmadan bağımsız olarak çalışmaya devam etmek zorunda kalacak.

RTÜK’E BAĞIMSIZ YAYINCILAR ÜZERİNDEKİ BASKIYA DERHAL SON VERME ÇAĞRISIYIZ:Bu olayları, Türkiye’de 14 Mayıs 2023’te yapılacak cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimleri öncesinde hükümetin eleştirel haberciliği engellemeye ve bilgi akışını kontrol etmeye yönelik sistematik girişiminin bir modülü olarak görüyoruz.

Yayın düzenleyici rolünü üstlenen RTÜK’ü, bağımsız yayıncılar üzerindeki baskıyı derhal sona erdirmeye ve ülkede ifade özgürlüğü ve medya çoğulculuğunu güvence altına alma görevine uygun hareket etmeye çağırıyoruz.”

İMZALI ORGANİZASYONLAR

Çağrıya imza atan kuruluşlar şöyle: Avrupa Gazeteciler Derneği (AEJ), ARTICLE 19, Articolo 21, Ladies in Journalism Coalition (CFWIJ), Committee to Protect Journalists (CPJ), Danish PEN, UK PEN, European Centre for Press and Medya Özgürlüğü (ECPMF), Avrupa Gazeteciler Federasyonu (EFJ), Freedom House, Uluslararası Gazeteciler Federasyonu (IFJ), Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), Medya ve Hukuk Çalışmaları Derneği (MLSA), OBC Transeuropa (OBCT), Uluslararası PEN, Bağımsız Gazetecilik Platformu (P24), Sınır Tanımayan Gazeteciler (RSF), Güneydoğu Avrupa Medya Örgütü (SEEMO), İsveç PEN, Dünya Gazeteciler Derneği (WAN-IFRA). (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu